E-commerce en S-commerce

We zijn bij de één na laatste E-commerce naar S-commerce tip gekomen. Alle tips die wij hier geven kunnen per product en per webshop anders uitpakken. Echter kan het nooit kwaad om extra aandacht te geven aan je klanten. Tip 7 is zorgen dat jij je fans als een vip gaat behandelen. Fans moet je in de watten leggen en een voorkeursbehandeling geven. Voordat we hierop in gaan, geef ik nog een overzicht van de voorgaande E-commerce naar S-commerce tips.

 

van e-commerce naar s-commerce tip 7

Behandel je fans als een vip. Nieuwe fans binnen halen neemt meer tijd inbeslag en zal meer geld kosten, dan het behouden van fans. Een fan moet je ook wakker houden. Een slapende fan is een fan die niet over je praat en niet naar jou kijkt en dus uiteindelijk niks oplevert. Hoe zorg je er dan voor dat je fan wakker en enthousiast blijft? Belonen dat werk vaak. Beloon je fans voor hun loyaliteit en geef ze wat extra’s, waar andere mensen geen gebruik van kunnen maken. Denk hierbij aan het organiseren van een event, een pre sale op locatie alleen voor fans, kortingscode alleen voor fans of een artikel die alleen fans met discount kunnen kopen.

Laat je fans speciaal voelen, want dan gaan ze over je praten en komen ze nog een keer terug.

Shop exclusieve

Oscar de la Renta heeft bijvoorbeeld op haar facebook pagina een aparte pagina voor haar fans. Zij noemen dit “shop exclusives” en hier worden dan producten verkocht die alleen gekocht kunnen worden als je fan bent? Hier kan je zelf verzinnen wat je gaat aanbieden. het kunnen simpele dingen zijn, waar je bewijzen van spreken bedrijfsreclame op zet. Ik noem een linnen boodschappentas of een een armbandje, riem?

Bron: Eline Hengeveld is SEO consultant bij online marketing bureau onetomarket. Op haar eigen blog FSHN Forward combineert ze haar liefde voor fashion en online marketing.

E-commerce naar S-commerce