E-commerce naar S-commerce tip 4

In de 3 vorige post over E-commerce naar S-commerce tips heb ik gesproken over:

Bij elke tip van e-commerce naar s-commerce is het van belang dat je het sociale aspect van het shoppen wilt benaderen. Het is tenslotte voor jou als webshop eigenaar ideaal als je eigen afnemers, ambassadeurs worden en daarbij de producten gratis promoten. Voor je het weet wordt jouw webshop overal benoemd op het internet. Dit zorgt ook voor gratis externe links naar de webshop, wat Google erg belangrijk vindt. Het resultaat hiervan is: beter vindbaarheid en posities in zoekmachines en je pagerank zal stijgen.

social sharing stimuleren – Tip 4

Vrienden vertrouw je het meest en vrienden zijn een belangrijke factor bij het proces van een aankoop. Daarom blijft mond op mond reclame een krachtig marketing instrument, het is betrouwbaar en eerlijk. Een vriend(in) wordt er niet beter op als hij/zij je aanbeveelt om een product te verkopen. Hij/ zij gunt het je.

Het stimuleren van social sharing op product pagina’s is dus een must have in je webshop. Welke (belangrijke) social buttons zijn er: facebook, Twitter, Google+, Pinterest en Fancy. Vaak kan je deze knoppen nog personaliseren om er een extra dementie aan et geven.

Voorbeeld van social sharing

Een goed voorbeeld van S-commerce social sharing kan je zien op www.oscardelarenta.com. Zij hebben op elke product pagina de gepersonaliseerde knoppen “need”, “obssesed” en “own” staan. Klik je op één van deze 3 knoppen, dan wordt er automatisch een koppeling gemaakt met je facebook. Op je facebook time line komt dan dit product te staan, waarbij vrienden, vriendinnen, familie enz. op jou timeline kan zien dat je dit product “need”, “obssesed” of “own”

Bron: Eline Hengeveld is SEO consultant bij online marketing bureau onetomarket. Op haar eigen blog FSHN Forward combineert ze haar liefde voor fashion en online marketing.

E-commerce naar S-commerce