E-commerce naar S-commerce

De laatste tip in een reeks van 8 tips gaat over dat je de klant laat meebeslissen. De mening van de klant kan helpen bij bijvoorbeeld je inkoop, maar hier ga ik later op in. Eerst geef ik nog een overzicht van de voorgaande blog post op het gebeid van E-commerce en S-commerce.

 

E-commerce naar S-commerce tip 8

De mening van de klant is misschien wel het aller belangrijkste. Als je de mening van je klanten vooraf kan polsen, dan kan je daar profijt van hebben bij bijvoorbeeld je inkoop. Zorg dat je fans actief meedenken met jou merk, kom met suggesties en luister.

Een mooi voorbeeld hierin is de site Modcloth.com. Deze webshop laat de klant mee bepalen in de inkoop van haar producten. Zij tonen van te voren welke producten ingekocht gaan worden, doormiddel van “pick it” of “skip it” kunnen bezoekkers/ fans laten weten of dit product ingekocht moet worden of niet.

De resultaten zijn verbluffend. Er is al meer dan 11 miljoen keer gestemd, waarbij de producten die hiervoor in aanmerking komen 2,4 keer meer worden verkocht dan de overige items in de webshop. (bron: eFashion 2012,  presentatie Susan Gregg Koger).

Bron: Eline Hengeveld is SEO consultant bij online marketing bureau onetomarket. Op haar eigen blog FSHN Forward combineert ze haar liefde voor fashion en online marketing.

e-commerce naar s-commerce