E-commerce naar S-commerce tip 6

E-commerce en S-commerce liggen steeds dichter bij elkaar en je kan geen webshop runnen zonder deze beide manieren van commerce te gebruiken. In de blog post van E-commerce naar S-commerce geeft ik in totaal 8 tips hoe je S-commerce kan toepassen in je webwinkel. De post die voor zijn gegaan zijn:

E-commerce naar S-commerce: koppeling social en e-commerce

Heb je een webshop met visuale producten zoals mode, meubelen,huis en tuin enz. dan kan je er niet om heen om ook een social media pagina te hebben. Social media zoals facebook, pintrest is eigenlijk meer een tool om klanten en of groepen te binden aan jou webshop, bedrijf, merk.

Een mooi voorbeeld op Pinterest is het merk Nordstrom. Zij hebben over de 1,5 miljoen volgers en is daarmee 1 van de populairste merken op Pinterest. Nordstorm heeft mooie foto’s van een hoge kwaliteit die voor de doelgroep als inspiratie bron kan bieden, maar die ook een perfect uithangbord zijn voor de webshop. De producten op de site zijn namelijk klik baar en leiden direct naar het product in de webshop. Daarnaast kunnen de foto’s op pinterest gedeeld worden, waardoor deze snel verspreid worden en ook te zien zijn op de boards van andere gebruikers.

Een ander mooi voorbeeld is Gucci. Gucci staat sinds haar vorige reclame campagne bekent om haar shoppable video’s. Hoe gaat dit in zijn werk. Je kan een video afspelen van een product die je mooi vindt. Gedurende het filmpje zijn er producten “getagd” hier kan je overheen en dan zie je bijvoorbeeld van welke stof dit is gemaakt. Maar het wordt nog mooier, want na het filmpje verschijnt er een koop knop en de prijs van het product. Je kan dus direct het product kopen. Fashionista’s kunnen tijdens het bekijken van de video direct de accessoires online kopen.

Bron: Eline Hengeveld is SEO consultant bij online marketing bureau onetomarket. Op haar eigen blog FSHN Forward combineert ze haar liefde voor fashion en online marketing.

Bekijk hier de video: