E-commerce naar S-commerce tip 3

In de vorige 2 posts E-commerce naar S-commerce tips en E-commerce naar S-commerce tip 2 heb ik uitgelegd wat E-commerce en S-commerce inhoudt en daarbij uitgelegd wat de voordelen kunnen zijn van het verbreden van je doelgroep met S-commerce. S-commerce staat voor social commerce en dit wordt vaker toegepast, echter wordt er door de ondernemer niks mee gedaan. Likes zijn leuk, maar als je er niks mee doet, levert het ook niks op en is het alleen goed voor het imago van jou site.

Tip 3 van gaat over het creëren van een eigen platform om je eigen merk.

User generated content

Een veel gehoorde term op e-commerce gebied is user generated content. Kort gezegd komt het er op neem dat jij wilt, dat je bezoekers zelf de content gaan genereren op jou site. Een manier om dat te creëren is door interactie te hebben met de doelgroep en te zorgen dat zij kunnen mee participeren in jouw webshop. Hierdoor krijg je te lezen wat er speelt in jou doelgroep. Hierdoor mis je wel een stuk controle over de content die gepubliceerd wordt over jou webshop. Nu kan je de gepubliceerde content wel beheren en ook reacties verwijderen, dus die controle heb je dan nog wel.

Een mooi voorbeeld van user generated content is Jimmy Choo’s. Iedereen die in het bezit is van een paar Jimmy Choo’s schoenen kan op Choo247.com een foto uploaden van haar Jimmy Choo’s. Bij elke foto staat vervolgens ook weer een link naar de webshop, waar je deze schoenen direct kan kopen.

 

E-commerce naar S-commerce

 

Over de hele wereld worden foto’s ingestuurd van vrouwen die op Jimmy Choo’s staan. De foto’s laten zien hoe leuk jou producten bij een persoon kunnen staan. Het is een enorme trend waar ook een vleugje glamour aan hangt. Iedereen wilt er op zijn best uit zien op de foto, want mensen kunnen ook comments geven en of liken/ doorsturen.

Bron: Eline Hengeveld is SEO consultant bij online marketing bureau onetomarket. Op haar eigen blog FSHN Forward combineert ze haar liefde voor fashion en online marketing.

e-commerce naar s-commerce